학사일정

교육과정

전공 CDR
교육과정 및 교과목 해설서
학년도 2019 학기 1학기
이수구분 1전선 학수번호 1전선
교과목명 급식경영및마케팅전략(캡스톤디자인)
교과목명(영문) Marketing for Foodservice Management(Capstone Design)
교과목해설 외식 산업을 위한 마케팅 전략을 개발할 때 마케팅 원리, 이론 및 개념을 적용한다. 마케팅 믹스와 시장 세분화 및 분석, 영업 계획 및 홍보에 중점을 두고 있습니다. *이 코스를 완료하면 교육 목표를 달성할 수 있습니다. 마케팅 분야에 대한 이해와 이해를 발전시킨다. b. 식품 서비스 마케팅의 개념 및 용어를 이해합니다. c. 글쓰기, 구두 토론, 발표를 포함하여 의사 소통 기술을 향상시킨다. d. 학생들이 복잡하고 종합적이며 국제적인 상황에서 주요 식품 서비스 문제와 문제를 파악할 수 있도록 하는 분석 체계를 개발한다. e. 마케팅 상황 분석을 실시합니다. f. 외식 사업을 장려하기 위한 대안적인 방법을 추천하다. g. 마케팅 계획을 세우기
교과목해설(영문) Applying marketing principles, theories and concepts in developing marketing strategies for foodservice. Emphasis is placed on marketing mix, market segmentation and analysis, sales planning and public relations *Subject Objective Upon completion of this course, students will be able to a. develop an understanding and appreciation of the field of marketing b. appreciate concepts and terminologies in foodservice marketing c. improve communication skills including writing, oral discussion, presentation d. develop a framework of analysis that will enable students to identify key foodservice issues and problems in complex, comprehensive and international situations e. conduct marketing situation analysis f. recommend alternative courses of actions to promote foodservice business g. develop a marketing plan
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